سیاست یعنی عشق

صفحه اصلی آرشیو مطالب تماس با من قالب سایت

نامزد شناسی با عطر مورد علاقه اش



 این روزها با گرم شدن هوا بازار خرید و انتخاب عطرهای مختلف گرم‌تر می‌شود. حتما برای شما هم پیش آمده كه با حس كردن بوی خاصی، خاطره‌ای از گذشته در ذهن‌تان تداعی شود. حس بویایی یكی از حواسی است كه احساسات را به‌شدت تحت تأثیر قرار می‌دهد چون بوهای مختلف احساسات متفاوتی را در افراد ایجاد می‌كنند از این رو اشخاص ناخودآگاه متناسب با اینكه می‌خواهند چه پیغامی را به اطرافیان منتقل كرده و به آنها اعلام كنند كه چه علایق و شخصیتی دارند عطرهای مختلفی را انتخاب و استفاده می‌كنند.

 

دكتر تقوی، روانشناس سلامت افراد را براساس نوع عطرهای مورد پسندشان و رفتارها و عادت‌هایی كه در انتخاب، خرید و مصرف عطر دارند به هشت گروه تقسیم كرده و بارزترین ویژگی‌های آنها را بیان می‌كند. اگر شما هم دوست دارید با توجه به عطرهایی كه بیشتر مورد پسندتان است بعضی از ویژگی‌های شخصیتی‌تان را بشناسید با ما همراه شوید. ببینید شما در كدام دسته قرار می‌گیرید و كدام عطر و بو را بیشتر می‌پسندید.

  

گوشه‌گیرها (اسکیزوئیدها)؛ سرد  و تلخ را بیشتر می‌پسندند 

آنچه در آنها بسیار مشهود است، این است که كمتر به برقراری ارتباط با دیگران و داشتن روابط دوستانه علاقه‌مند هستند. از تعامل‌های انسانی ناراحت می‌شوند و فعالیت‌های انفرادی برای آنها در اولویت قرار دارد. این دسته افراد درونگرا هستند و عواطفی کند و محدود دارند و دیگران، آنها را آدم‌هایی نامتعارف،‌ منزوی و تک‌رو می‌دانند.  این افراد، دسته بوهای سرد و تلخ را بیشتر می‌پسندند. با توجه به ویژگی‌های شخصیتی‌ای كه دارند كمتر دوست دارند به چشم بیایند از این رو معمولا عطرهایی را انتخاب می‌كنند كه كمتر توجه دیگران را به آنها جلب كند. بین عطرهای تند و ملایم هم غالبا این دسته طرفدار عطرهای ملایم هستند چون عطرهای ملایم جاذبه و حساسیت خاصی را در افراد برنمی‌انگیزد.

 

بدبین‌ها و بدگُمان‌ها (پارانوئیدها)؛ براساس عطرها نتیجه‌گیری می‌كنند 

این دسته افراد معمولا به هر آنچه در اطراف‌شان می‌گذرد، سوءظن و شك دارند.  به همین دلیل معمولا متخاصم، تحریک‌پذیر و خشمگین هستند. این افراد بیشتر از اینكه به عطری كه خودشان استفاده می‌كنند توجه نشان دهند به عطری كه دیگران استفاده می‌كنند توجه نشان می‌دهند. ذهن این افراد به دنبال كوچك‌ترین سرنخ‌هایی برای قضاوت و نتیجه‌گیری است؛ بنابراین بیشتر از دیگران به بوهایی كه از آنها به مشام‌شان می‌رسد معنا و مفهوم خاصی می‌دهند. اگر با آدم‌های بدبین و شكاك زیاد سر و كار دارید ترجیحا از عطرهای شیرین و ملایم كه بوی آنها نمادی از رمانتیك و عاشقانه بودن است، استفاده نكنید چون شك‌، سوءظن و بدبینی آنها را تشدید می‌كند.

 

اسکیزوتایپال‌ها؛ طرفدار بوهای ملایم و خنك 

این دسته از افراد برخلاف دیگران از مسائل مختلف و عادی برداشتی عجیب و غیرعادی‌تری دارند. از آنجا كه رمزآلودگی یكی از ویژگی‌های غالب این دسته افراد است معمولا عطرهایی با بوی تلخ و خنك را بیشتر می‌‌پسندند چون همیشه در سرما، تاریكی و تلخی، نوعی از رمزآلودگی وجود دارد. این افراد همچنین دوست دارند در پس پرده هر چیزی راز دیگری را جست‌وجو كرده و پیدا كنند؛ به همین دلیل به نظر می‌رسد به برند و حتی لوگوی برند عطری كه انتخاب می‌كنند بیشتر از سایر تیپ‌های شخصیتی توجه نشان دهند. هرچه لوگو عجیب‌ و غریب‌تر و رمزآلودتر باشد، گرایش بیشتری به انتخاب و خرید عطرهای آن برند خاص پیدا می‌كنند.

 

شخصیت شناسی از روی عطر مورد علاقه

وابسته‌ها با نظر دیگران عطر می‌خرند ‎

 

شخصیت‌های خودشیفته‌ (نارسیسیتیک‌ها)؛ عطرهای خاص و گران را انتخاب می‌كنند 

این افراد خود را بزرگ و مهم می‌پندارند و چون خود را ویژه، فوق‌العاده و شایسته می‌دانند، انتظار دارند كه دیگران تمام نظرات آنها را بپذیرند و به آنها احترام بگذارند. آنها معمولا تحمل انتقاد را ندارند و از انتقاد دیگران خشمگین می‌شوند. خودشان را بسیار خاص و مهم می‌پندارند و دوست دارند اطرافیان همواره آنها را مورد تحسین و تمجید قرار دهند و آنها را بی‌عیب، بی‌نقص، خاص و فوق‌العاده خطاب كنند؛ بنابراین عطرهای خیلی گران و برندهای خیلی معروف و لوكس را انتخاب می‌كنند تا بتوانند تعریف و تمجید دیگران را برانگیزند. درواقع هنگام انتخاب عطر نوع برند و میزان شهرت آن از بویی كه آن عطر می‌دهد برای‌شان اهمیت بیشتری دارد. به‌هیچ‌وجه از عطرهای غیراصل و تقلبی استفاده نمی‌كنند. عده‌ای از افراد خودشیفته هم هستند كه اصلا از عطر استفاده نمی‌كنند چون معتقدند وجودشان به اندازه‌ای كه باید مهم هست كه نیازی به خوشبو و معطر كردن خود نداشته باشند. این افراد در استفاده از عطر اهل افراط و تفریط‌ هستند؛ یعنی یا اصلا عطر نمی‌خرند یا اگر بخرند بهترین و گران‌ترین عطر را می‌خرند.

 

ضداجتماعی‌ها؛ گاهی ملایم و خنك، گاهی تند و تلخ 

این دسته افراد توانایی خوبی برای سازگاری با قوانین و موازین اجتماعی ندارند و به‌نوعی از آنها سر باز می‌زنند. دروغگویی و فریبكاری یكی از ویژگی‌های این افراد است. تحریك‌پذیر و پرخاشگر هستند همچنین بی‌احتیاط و بی‌مسئولیت. فریبكاری و اغواگری یكی از ویژگی‌های بارز این دسته افراد است و دوست دارند برای سوءاستفاده از دیگران اعتماد آنها را به نوعی جلب كنند تا بتوانند برای رسیدن به هدف‌شان آنها را فریب دهند. به نظر می‌رسد بسته به موقعیت،  بیشتر از عطرهای ملایم و خنك استفاده می‌كنند تا حالتی از حس اعتماد را در طرف مقابل‌شان ایجاد كنند.  تنوع عطر در این دسته بیشتر به چشم می‌خورد.

 

شخصیت‌های نمایشی؛ عطرهایی می‌زنند كه توجه دیگران را جلب كند 

این افراد، تحریك‌پذیر و هیجانی‌اند و رفتاری پررنگ و لعاب، نمایشی و برونگرایانه دارند. اما با وجود رفتار متظاهرانه و پر زرق و برقی كه دارند، اغلب نمی‌توانند دلبستگی عمیقی را به مدت طولانی حفظ كنند. از آنجا که توجه‌طلبی افراطی، یكی از بارزترین ویژگی‌های این دسته افراد است؛ بنابراین به نظر می‌رسد عطرهای شیرین، گرم و تند را بیشتر انتخاب می‌كنند چون هیجانات آنها را بیشتر برمی‌انگیزد. این افراد همیشه دوست دارند بوی خوب بدهند و با این بوی خوب روی دیگران تأثیر دلخواه‌شان را بگذارند. درواقع این افراد از عطر استفاده‌ ابزاری می‌كنند؛ یعنی عطری را استفاده می‌كنند كه به وسیله آن بتوانند توجه دیگران را به خود جلب كنند. مصرف عطر در این دسته از افراد خیلی بالاست.

 

وسواسی‌ها؛ همیشه یك عطر خاص را انتخاب می کنند 

كمال‌گرایی و سختگیری بیش از حد و همچنین غیرقابل‌انعطاف بودن از ویژگی‌های بارز شخصیت‌های وسواسی است. آنها نسبت به وظایف خود تعهد بیش از حد دارند. اغلب افراد خشكی به نظر می‌رسند. معمولا در تصمیم‌گیری دچار مشكل هستند چون ترس از شكست خوردن دارند. روی نظرات و عقایدشان پافشاری می‌كنند؛ از این رو كمتر به احساسات دیگران توجه نشان می‌دهند. سختكوش هستند اما چون به جزییات اهمیت زیادی می‌دهند نمی‌توانند روی اصل موضوع تمركز كنند. این افراد در انتخاب، خریدن و مصرف عطر هم حساسیت بیش از اندازه به خرج می‌دهند. معمولا تنوع عطر در این دسته زیاد دیده نمی‌شود چون تغییر دادن نوع عطر و انتخاب عطری دیگر برای آنها كار بسیار سختی است.

 

وابسته‌ها با نظر دیگران عطر می‌خرند 

شخصیت‌های وابسته شخصیت‌هایی هستند كه برای نیازهای عاطفی و جسمی خود بیش از اندازه به دیگران وابسته‌اند. مدام به تأیید آنها نیاز دارند و معمولا به علت وابستگی زیادی كه به دیگران دارند و ترسی كه از طرد شدن توسط دیگران به آنها دست می‌دهد به‌هیچ‌وجه توانایی مخالفت با اطرافیان‌شان را ندارند و بیش از دیگران به نظر اطرافیان‌شان اهمیت می‌دهند. این افراد در انتخاب عطر هم علاقه و نیاز خودشان را در نظر نمی‌گیرند و بیشتر به دنبال گرفتن تأیید از افرادی هستند كه به آنها وابسته‌اند. وابسته‌ها عطری را می‌خرند و استفاده می‌كنند كه طرف مقابل‌شان دوست داشته باشد. تنوع عطر در این افراد بسته به تعداد افرادی كه به آنها وابسته‌اند، فرق می‌كند. معمولا تنهایی اقدام به خریدن عطر نمی‌كنند و در انتخاب عطر نظر دیگران را جویا می‌شوند.

 



[ چهارشنبه 16 فروردين 1396 ] [ 11:46 ] [ دکتر مرتضی حسینی ] [ نظرات () ]
<

نرم افزار رسمی ما

نرم افزار رسمی ما را دانلود کنید

  و مطالب سایت را درگوشی 

    اندروید خود دریافت کنید.

 برای دانلود روی لینک زیر کلیک کنید.


آرشیو موضوعی

نرم افزار
کامپیوتر (22)
موبایل (7)
بازی
کامپیوتر (5)
موبایل (5)
دانستنیها
9ماه انتظار (44)
نوزادان وکودکان (78)
دخترخانم ها (135)
نوجوانان وجوانان (73)
بانوان وروابط زناشویی (182)
راهکارهای پولدار شدن (7)
راه های رسیدن به اهداف مان (6)
مطالب
کامپیوتر (38)
موبایل (23)
اخبارایران وجهان (46)
حوادث (9)
خواص میوه ها (26)
خواص گیاهان دارویی (24)
نام های زیبا (5)
قانون کار (7)
آشپزی (33)
اس ام اس (22)
متفرقه (219)
فیلم
ایرانی (13)
قدیمی (2)
هندی (7)
خارجی (18)
آموزشی ومستند (0)
برنامه کودک (7)
کلیپ (8)
موزیک(آهنگ)
MP3 (6)
mazhabi (0)
تصاویر
تصاویرروز دنیا (44)
تصاویر هنرمندان (5)
پزشکی
مطالب وبیماریهای پزشکی (133)
داروهای پزشکی (10)
احکام
نماز (7)
رساله (13)
بیوگرافی هنرمندان
بیوگرافی هنرمندان مرد (13)
بیوگرافی هنرمندان زن (9)

محبوبترین مطالب

دانلود فیلم ایرانی قدیمی بهشت دور نیست 1348 1969(1373)
تزیینات 22 بهمن(1107)
دانلود فیلم هندی Phantom 2015 فانتوم(1025)
دانلود فیلم Goddess Of Love 2015(801)
گلچینی از صدها نام زیبای ترکی پسرانه(611)
سیاست یعنی عشق(609)
نقاشی های زیبا روی بدن زنان(575)
دانلود فیلم هندی Airlift 2016(549)
تنبلی چشم و علت و درمان آن(541)
تزیین سبزه میمون عید نوروز 95(533)

مطالب مرتبط

صمغ عربی چیست و روش استفاده از موم عربی برای اپیلاسیون چگونه است؟
زنان شاغل سالم تر و شادترند یا زنان خانه دار
کنترل عصبانیت با ورزش
بررسی علل و عوامل افت فشار در نوزادان و کودکان و راههای درمان
مراحل زایمان طبیعی (جهت آشنایی زنان باردار)
چطور بفهمم همسرم دوستم داره یا نه؟
تک فرزندی چه مشکلاتی برای فرزندمان به همراه دارد؟
آموزش ماساژ جنسی بدن ( ویژه متاهلین)
با 7 تکنیک اعتماد به نفس خود را زیاد کنید
تغييرات پستان در دوران بارداری

پیوندها

دانلود سریال قورباغه
سیاست یعنی عشق|قالب سایت سیاست یعنی عشق
عکس|نصب دوربین مداربسته
قیمت طلا| چارتر
ساندویچ پانل|دانلود مینی سریال خارجی در مای دات آی آر
وکیل تهران|آشپزخانه
اپلیکیشن موبایل |فال حافظ|دانلود فیلم و سریال با لینک مستقیم رایگان

سیاست یعنی عشق

چت روم|تغذیه |
پارتیشن اداری|بلیط ارزان هواپیما
درب mdf|ویپ
سیاست یعنی عشق | s-y-a.ir ]